کمتر از ۵ درصد فاضلاب اهواز تصفیه می‌شود/فاضلاب به کارون می‌ریزد
نوشته شده توسط : مدیر

اهواز - نائب رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بیان کرد : در شهر اهواز کمتر از پنج درصد فاضلاب تصفیه می گردد و اکثر فاضلاب وارد رودخانه‌ای میگردد که مردمان مصرف شرب دارا‌هستند .

به نقل از خبر نگار مهر , حمید ظهرابی عصر روز جاری در نشستی در استانداری خوزستان ذکر کرد : روز جاری مشاجره بازدید از رودخانه کارون را داشتیم ; متأسفانه تخلیه آشغال و نخاله در محدوده شهر یکی مشکلات خیلی دور از شوخی است که‌این رودخانه را در کنار فاضلاب , تهدید میکند . حمل مصالح

او با اشاره به نقش داشتن تخلیه فاضلاب‌های صنعتی در آلودگی کارون و تولید مشکلاتی در آب این رودخانه در روزهای اخیر اعلام کرد : اجرای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون که برنامه‌ریزی اکثری برای آن صورت گرفته شده‌است , می بایست با‌گاز پیگیری شود .

ظهرابی خطاب به مدیران استانی تصریح کرد : برای خودداری از تخلیه نخاله و آشغال در رودخانه کارون , شهرداری و آبفا به وظیفه های خویش دراین باره کار نمایند و چه بسا آب و برق هم بایستی بدین مورد نماید .

نائب رئیس محیط زیست ارگانیک و تنوع زیستی اداره محیط زیست مرزوبوم ذکر کرد : در شهر اهواز کمتر از پنج درصد فاضلاب تصفیه می‌گردد و اکثر فاضلاب وارد رودخانه‌ای می شود که مردمان مصرف شرب دارا هستند و اینها به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست ; کمپانی آب و فاضلاب نامش آب و فاضلاب است و قسمتی از عمل را آزادکردن و این اصلاً صحیح نیست .

ظهرابی همینطور در امر بحران ریزگردها در استان خوزستان هم اعلام‌کرد : در رابطه با کانون‌های ریزگرد اتفاقات خیر و خوبی در استان خوزستان انجام یافته و توقع میرود تخصیص آب برای آب پاشی نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد خوزستان به‌صورت دایم صورت پذیرد ; همینطور قضیه گردوغبار می بایست در حق تقدم وزارت نیرو باشد .

او با اشاره به موقعیت عالی تالاب هورالعظیم و آبگیری ۷۰ درصد آن خاطرنشان کرد : سرشماری ۲۵۰ هزار قطعه پرنده و صید و صیادی مردمان در‌این تالاب نشان‌دهنده بازیابی سیستم و جنبش به سمت‌وسوی لایق است . همینطور توقع میرود که تأمین حق آبه تالاب‌های خوزستان موردتوجه بیشتر وزارت نیرو قرار بگیرد .

محمدرضا شمسایی مدیرعامل اداره آب و برق خوزستان هم درین نشست ذکر کرد : با اعتنا به این که طرح‌های خوزستان نسبت به اولِ برنامه پنجم خیلی تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای داشته برای همین ارقام موافقت‌نامه پروژه‌ها به‌شدت نیاز به تصحیح دارااست .

او پیرو تأکید کرد : اکنون تقریباً در تمام پروژه‌هایی که از روش فاینانس به مناقصه بین‌المللی می رود به نقص‌ برخورده‌ایم ; زیرا ارقام موافقت‌نامه‌ها بایستی تصحیح شود .

شریعتی استاندار خوزستان هم خطاب به شمسایی اظهار‌کرد : بعضا از موافقت‌نامه‌ها در سال قبلی بوده که تامل نمیکنم با مشکلی بربخورید و ضمن این‌که در طرح غدیر ۲۰۰ میلیارد تومان از حق فاضلاب را خوردید .

تاکید بر آلودگی ری/ طرح ریزی برای کاهش آلودگی کارخانه سیمان

عضو شورای اسلامی شهر تهران , با حضور در حیطه ۲۰ و بازدید از بعضا منابع کثیف کننده این ناحیه , بر آلوده و کثیف بودن این حیطه تاکید کرد .
به نقل از خبرگزاری مهر , احمد مسجد کاملی به همراه حسن خلیل ده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران و سید احمد صفوی شهر‌دار ناحیه ۲۰ از توقفگاه اتوبوس رانی حیطه , کارخانه آجرنسوز , کارخانه سیمان تهران , محل تفکیک پسماند و شبکه های آب سرازیر درین ناحیه بازدید کرد .

او آن گاه در رابطه این بازدید ذکر کرد : روز جاری در ناحیه ۲۰ ما به مساله مرتبط با آب , خاک و هوا به مناسبت هفته هوای تمیز پرداختیم ; به دلیل این که بعضی نقاط در‌این حیطه وضعیت ویژه ای که برای آنان پیش میاید آلودگی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارا‌هستند .

مسجدجامعی ادامه اعطا کرد : ری نیز از این موردها بود و منشا این آلودگی ها را درین تهرانگردی مورد بررسی قرار دادیم . در حوزه‌ ۲۰ توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی در درون شهر و در حوالی محل سکونت شهروندان بود ; این اتوبوس ها گازوئیلی می‌باشند و برای این که علی الخصوص در فصل سوز و سرما گرم شوند در به عبارتی محل پایانه , یک ساعتی اتومبیل روشن میماند ; بخصوص در صبح که‌این موجب آلودگی هوا می شود .

عضو شورای شهر تهران طولانی تر کرد : کاری که برای پرهیز از آلودگی این بخشها بایستی انجام اعطا کرد , مسائل سوخت و فیلترینگ این وسایل نقلیه است که بایستی تصحیح شود . توصیه دیگر این است که‌این توقف گاه ها بایستی اطراف و محدوده مشخصی نسبت به اماکن مسکونی یا این که حیاتی مثل درمان گاه داشته باشند .

او آن‌گاه با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان ری ذکر کرد : گزارش هایی از نداشتن فیلترینگ درین کارخانه به دست ما رسیده بود که ما حدود ۲ سال و نیم قبلا مکان بازدید کردیم که آن بازدید منشا سیاستی شده بود که از فیلترینگ به کارگیری نمایند و اداره محیط زیست نیز به طور آنلاین آلایندگی این کارخانه را بررسی نماید .

مسجد کاملی افزود : تمهیدانی اندیشیده شده بود که تا سال آتی حجم آلودگی درین کارخانه کاهش پیدا نماید ; در عین درحال حاضر مسائل فضای سبز پیرامون را پوشش بدهند . بحثی در رابطه فضای سبز متناسب با آلودگی هایی که کارخانه تولید می نماید این توجه ویژه ای بود که مجموعه کارشناسی داشت که در توسعه و گسترش فضای سبز این رعایت شود .

عضو شورای اسلامی شهر تهران تیتر کرد : علاوه برا آن سیستم هایی را پیش گویی کرده بودند برای فیلتریک که بعضی از آن ها فعال بود و بعضا دیگر نیز در آتی نزدیک فعال می شود .

او تاکید کرد : گزارش دادند که کارخانه بیست هزار بدن روزمره مواد از معادن اطراف بدین کارخانه انتقال می یابد که‌این حجم جابجایی و انفجارهایی که برای ریزش کوه آنجا روی می‌دهد آلودگی هایی دارااست که قرار شد خط مش هایی را پیش گویی نمایند .

مسجد کاملی اذعان کرد : گفته می شود ساختمان بلند آزادی و کتابخانه ملی با سیمان این کارخانه ساختمان تاسیس شده است ولی به عهدوپیمان یکی اهل یک محل کوه های این حوزه‌ برای استخراج سیمان بیشتر در هم اکنون از در میان رفتن است . کارخانه نیز میزان مصرف سیمان پایتخت را بیشتر از ایجاد خویش می دانست و می اظهار‌کرد در‌صورتی‌که این یه خرده نیز که ایجاد می شود جدا شود آلودگی ناشی از رفت وآمد خودروهای حمل سیمان از شهرها و کارخانه های دیگر به تهران پابرجا است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران بعد به بازدید از کارخانه خشت نسوز پرداخت و اظهار‌کرد : منتخب دیگر از آلودگی





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: